سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی ماکان آریا پارسا



دکتر ماکان آریا پارسا فردی است که به دلیل فراز و نشیب های زندگی در خانواده ای متوسط ??به دنیا آمد و با توجه به جوانی توانست به موفقیت های زیادی در زمینه کارآفرینی، تجارت، مدیریت و ... دست یابد. این کارآفرین برتر ایرانی در سال های اخیر توانسته نقش بسزایی در اکوسیستم کارآفرینی و استارت آپ های نابینا داشته باشد. اگر می خواهید ماکان آریا پارسا را ??به طور کامل بشناسید و از مراحل زندگی او آگاه شوید و بفهمید که چگونه این شخصیت بدون حمایت مالی و مادی توانسته صاحب چندین شرکت بزرگ در ایران شود، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.


ماکان آریا پارسا کارآفرین برتر رایرانی
مراحل زندگی ماکان آریا پارسا بهترین کارآفرین ایرانی

ماکان آریا پارسا مانند دیگر کارآفرینان مطرح ایرانی زندگی پرفراز و نشیبی داشت. در این قسمت به طور جداگانه به بررسی طول عمر آنها می پردازیم
کودکی و جوانی ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا در یک روز بهاری در فروردین 1365 به دنیا آمد. او از ابتدای کودکی فردی باهوش و کنجکاو بود که از مشکلات و اتفاقات اطراف خود و اتفاقات اطراف خود آگاه بود. پدر ماکان آریا پارسا که نظامی و میهن پرست بود به دلیل موقعیت شغلی به همراه خانواده به بوشهر مهاجرت کرد و به همین دلیل ماکان آریا پارسا بخشی از دوران کودکی خود را در بوشهر گذراند. پدر ماکان در این مدت به طور کامل درگیر جنگ ایران و عراق بود و پس از مدتی به دلیل شدت جراحات مجبور به بازنشستگی شد، بنابراین ماکان آریا پارسا به همراه خانواده به اصفهان بازگشت.

ماکان آریا پارسا در این مدت دوران دبیرستان خود را در اصفهان گذراند و در این مدت همیشه به دنبال پول بود و مشاغل مختلف را امتحان می کرد تا بتواند در جیب خود کسب درآمد کند.


ماکان آریا پارسا پس از شرکت در کنکور سراسری توانست تحصیلات پایه خود را در رشته مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی به پایان برساند. پس از لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت MBA از دانشگاه Ashtenbais آلمان دریافت کرد. وی علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد در رشته های دیگر، مدرک MBA را در رشته مدیریت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران اخذ کرد.

ماکان آریا پارسا از آنجایی که هماویت از حمایت مالی برخوردار نشد، سعی کرد راهی برای ایجاد ثروت، ایجاد اشتغال و خدمت به جامعه بیابد. بنابراین او ایده های زیادی داشت. طبق خاطراتش تا اواسط دوران دانشگاه کارهای مالی زیادی انجام داده است. سپس دکترای کارآفرینی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی با موفقیت به پایان رساند و دانش خود را در این زمینه چندین برابر کرد.
مسیر آموزشی ماکان آریا پارسا در یک نگاه

    مدیر اجرایی فناوری اطلاعات در سال 1396

    دکتری کارآفرینی، آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی

    کارشناسی ارشد مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

    کارشناسی ارشد، MBA، دانشگاه Steinbeis، برلین، آلمان

    لیسانس مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی

    دارنده مدرک MBA مدیریت بازرگانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 توسط DNV هلند

    دارنده مدرک دانشگاهی در رشته حقوق تجارت و داوری

مشاغل و حرفه های ماکان آریا پارسا

همانطور که در ایستگاه های زندگی ماکان آریا پارس اشاره کردیم او از دوران جوانی به کارهای زیادی فکر کرده است اما به دلایل مختلف از جمله تامین مالی نتوانسته برخی از این ایده ها را اجرایی کند. سرانجام در سال 1388 ماکان آریا پارسا دریا پارسا با استخدام نیروهای کم تعداد توانست مرکز آموزشی مجازی به نام هلدینگ پارس راه اندازی کند.

ماکان آریا پارسا در همان سال‌های اینترنت به فکر ارائه آموزش مجازی افتاد و می‌دانست که این ایده در نهایت به درد او می‌خورد و از این طریق می‌تواند به قشری از جامعه که تشنه آموزش و اطلاعات هستند خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد. مجتمع هلدینگ پارس پندار نهاد در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز ایران است که به تنهایی دارای چندین زیرمجموعه تجاری می باشد.

ماکان آریا پارسا رکوردهای متعددی دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است: شور: شور:

    مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه آموزش مجازی پارس 1388

    رئیس کنسرسیوم ارزیابی و اعتباربخشی مشاغل (کاوش)

    مدیرعامل موسسه انتشارات دیجیتال پارسیان با مجوز رسمی از وارت، هنر فرهنگ و ناشر وی.

    مدیر مرکز شماره 3 جهاد دانشگاهی اصفهان


منبع: https://www.reddit.com/user/macanariaparsa/comments/t1shlz/%D8%AD%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82%DB%8C_%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86_%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7_%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7/