سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاده ابریشم

جاده ابریشم مشهورترین جاده جهان در طول تاریخ بوده و نام آن در کتاب های درسی ذکر شده است ، حتی اگر از هتل ها یا شرکت های تجاری استفاده شود و حتی رستوران نام تجاری خود را به عنوان جاده ابریشم قرار دهد. اما به احتمال زیاد ، اطلاعاتی که هر یک از ما در مورد این جاده محدود کرده ایم ، جاده ابریشم را در گذشته پلی بین ایران و چین قرار داده و نقشی اساسی در مبادلات تجاری و فرهنگی این کشور دارد. اما سابقه ای که جاده ابریشم با خود حمل می کند از این کلمات گسترده تر می شود ، بنابراین ما این سایت را به معرفی جاده ابریشم اختصاص دادیم و در صورت دعوت می توانید آن را بخوانید.

جاده ابریشم

جاده ابریشم (Silk Road) شبکه ای از جاده های بهم پیوسته است که در گذشته به منظور تجارت و تجارت بین پزشکی آسیایی ساخته شده است. این جاده شرق ، غرب و جنوب آسیا را بهم متصل می کرد و همچنین آسیا را به شمال آفریقا و اروپای شرقی متصل می کرد. این مسیر بزرگترین شبکه تجارت جهان را برای 1700 سال تا قرن پانزدهم ایجاد می کند. این جاده سالهاست که به عنوان مهمترین جاده جهان معرفی می شود و دلیل آن بیش از این است که علاوه بر تجارت بین کشورهای مختلف و پادشاهی ها و امپراتوری ها ممکن است ساخته شود ، این بود که جاده ابریشم نبود فقط کالا که بین کشورها رد و بدل شد ، زیرا در این راه دشوار برای عقاید فکری و مذهبی ملل مختلف ، از اسلام گرفته تا مسیحیت و بودیسم و ??هندوئیسم در صورت داشتن شرایط دیگر در کشورهای دیگر ، بین مردم و سایر افراد منتقل می شود. آنها آگاه می شوند. در آن زمان ، جاده ابریشم با اتصال ملت های مختلف ، باعث رشد ایده ها و اختلالات و در نهایت تولید محصولات منحصر به فرد می شود ، در نتیجه کشورهای بیشتری از پیشرفت و استقلال بیشتری برخوردار می شوند. لازم به ذکر است که جاده ابریشم در آن زمان اصلی ترین مسیر انتقال بیماری هایی مانند طاعون بود که در قرن دوم و سوم باعث زوال چین و مدیترانه شد ، امپراتوری های ضعیف و آسیب پذیر در این مناطق. می تواند باشد.

جاده مرگ - تعداد زیاد مرگ و میرها در این جاده باعث شده این جاده به جاده مرگ معروف شود.

چرا جاده ابریشم اینقدر مشهور شد؟

احتمالاً باید به این س answerال پاسخ دهید. در سال 1877 ، یک جغرافیدان و دانشمند آلمانی به نام فردیناند فون ریشففن ابتدا ابریشم را برای نصب در این کشور نامگذاری کرد و دلیل را انتخاب کرد زیرا ابریشم چین از این مسیر به جهان دیگر صادر می کند. بود

مسیر جاده ابریشم

جاده ابریشم از شهر دون هوانگ در چین آغاز شد و تا استان گانسو ادامه یافت و از ترکستان شرقی و آسیای میانه امروزی عبور کرد و راه حل زیادی را گفت و شهر آلمالیگ و اترار یا فاراب پزشکی به سمرقند رسید و بخارا

پس از آن ، در مسیر اصلی جاده ابریشم ، از جوین در نیشابور ، مرو ، طوس (توس) ، سرخس ، نیشابور ، گرگان ، بم و صفی آباد در خراسان ، به ری (استان تهران) و از ری به قزوین می آید ، زنجان و شمال استان. به همدان رسید ، سپس از شهر کبودارآهنگ به شمال این شهر ، نزدیک قلی یابا ، اردبیل ، تبریز و ایروان (پایتخت ارمنستان) و از ایروان به ارزروم و ترابزون (شهرهای ترکیه) رفت. جاده سمرقند به خوارزم ، از خوارزم به سرای (پایتخت ارتش مغول طلایی) و هشترخان (شهر و بندری در جنوب شرقی روسیه ، اروپا) و از آنجا به رودخانه دنیا و بندرهای شمالی دریای سیاه.